niedziela, 20 sierpnia 2017

558.


Wielka szkoda, że my ludzie mamy skłonność do oceniania. I to takiego, które nie jest wnikliwą analizą, a najczęściej tylko powierzchownym poglądem. Można tu przytoczyć najprostszy przykład - gdy spotykamy nowe osoby nasze oczy przeprowadzają ocenę nie znając ich i w głowie pozostaje ta pierwsza opinia. Jeszcze gorsze jest osądzanie czynów innych nie wiedząc z jakich pobudek ktoś działa. Często te oceny ranią. Doprowadzają do nieporozumień. A wszystko przez pochopny osąd. Czasem warto zachować myśli dla siebie, a rozliczanie zacząć od siebie. W końcu nie powinno się oceniać książki po okładce, bo wnętrze bywa zupełnie inne i bogatsze.




7 komentarzy:

  1. Bardzo ładna, taka wakacyjna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo podoba mi sie. :)
    Zgadzam się z tym co napisałaś :]

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo mi si podoba ta bransoletka - zawieszka jest świetna :)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  4. No niestety, taka nasza natura że najpierw oceniamy co widzimy :) Tylko najgorsze właśnie jak ludzie nie potrafią się powstrzymać od mówienia niektórych myśli na głos. A bransoletka śliczna, takie letnie imorskie klimaty bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie wygląda, taka wakacyjna, delikatna. :)

    Masz rację, oceniamy, ale patrząc po sobie, muszę przyznać, że moje pierwsze, powierzchowne oceny raczej się sprawdzają. Raz wydawało mi się, że się pomyliłam, oceniając kogoś niezbyt pozytywnie, gdy trochę tę osobę poznałam, ale wkrótce potem okazało się, że przeczucie i pierwsza myśl była prawdziwa.

    Oceniamy nie tylko po wyglądzie, ale i po zachowaniu, nasza intuicja podpowiada nam, czy dogadamy się z daną osobą. Przynajmniej ja tak mam i nauczyłam się, że warto tej intuicji słuchać, bo jeszcze mnie nie zawiodła. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety tacy jesteśmy i ciężko byłoby się pozbyć tego nawyku. Staram się nie oceniać ludzi dopóki ich dobrze nie poznam, ale zawsze jakieś pierwsze wrażenie zostaje.
    Ciekawy pomysł z zawiązaniem tych sznurków! Bransoletka kojarzy mi się z wakacjami <3

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każde Wasze słowo, dzięki którym wiem co mogę poprawić, aby ten blog i moje prace stawały się coraz lepsze!